اخبار

تجلیل رئیس دانشگاه لرستان از دکتر امین جمشیدی به‌عنوان پژوهشگر برجسته جوان زمین‌شناسی کشور (جایزه ابوریحان بیرونی)

۱۴۰۲/۰۳/۲۰

رئیس دانشگاه لرستان از دکتر امین جمشیدی، عضو هیئت علمی زمین‌شناسی دانشکده علوم پایه که توسط فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در جمع پنج پژوهشگر برجسته جوان علوم پایه سال 1402 کشور (جایزه معتبر ملی ابوریحان بیرونی) قرار گرفت، تجلیل کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، روز شنبه، 20 خردادماه، با حضور دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، دکتر سعید محمدزاده، معاون پشتیبانی دانشگاه لرستان، دکتر امیرقاسم غضنفری‌مطلق، رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان، مدیران و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان، از دکتر امین جمشیدی، عضو هیئت علمی زمین‌شناسی دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان به خاطر کسب موفقیت به‌عنوان پژوهشگر برجسته جوان علوم پایه سال 1402 کشور، تجلیل و قدردانی شد.

براساس اعلام فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، دکتر امین جمشیدی از دانشگاه لرستان، در سال 1402 به‌عنوان یکی از پنج پژوهشگر برجسته جوان علوم پایه کشور انتخاب شد که یک موفقیت مهم علمی برای دانشگاه لرستان و استان لرستان محسوب می‌شود.

دکتر جمشیدی توانست این موفقیت مهم علمی را در سطح کشور (سطح ملی) کسب کند.

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان در نشست صمیمی تجلیل از دکتر امین جمشیدی که در حوزه ریاست دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت: «موفقیت مهم دکتر جمشیدی ثابت کرد همواره گفتمان ما می‌توانیم بایستی سرلوحه کارها و امورات باشد».

دکتر نظری توضیح داد:‌«اینکه جناب آقای دکتر جمشیدی به‌عنوان یکی از پژوهشگران برجسته جوان کشور در علوم پایه برای سال 1402 انتخاب شد یک افتخار مهم علمی برای دانشگاه لرستان محسوب می‌شود».

وی افزود: «پیشرفت با بازکردن گره‌های ذهنی و اهتمام جدی به الزامات نهضت نرم‌افزاری محقق می‌شود».

دکتر نظری تصریح کرد:‌«جامعه‌ای پیشرفت خواهد کرد که آینده‌پژوهی و آینده‌نگری و تحول‌خواهی در آن، جایگاه ویژه‌ای داشته باشد».

رئیس دانشگاه لرستان اظهار داشت: «تحول در نظام آموزش عالی سرلوحه وزارت علوم است و بخشی از این تحول آن است که رشته‌هایی در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد که متناسب با نیازهای بازار کار و متناسب با توان اشتغال‌زایی کشور باشد».

دکتر علی نظری خواستار شد پیشنهادات برای ایجاد دانشکده‌های نو در دانشگاه لرستان ارائه شوند و رشته‌های میان‌رشته‌ای کاربردی با پیوست‌های اشتغال، فراهم شوند.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان افزود:‌«گروه‌های آموزشی دانشکده‌ها باید همکاری و هم‌اندیشی بین خود را افزایش بدهند تا دانشکده‌های جدید برمبنای تقویت رشته‌های میان‌رشته‌ای، گسترش دهند».

دکتر علی نظری تشریح کرد:‌«رشته‌های دانشگاهی بایستی کاربردی باشند و در زندگی روزانه مردم اثرات ملموس و تحول‌آفرین داشته باشند و در این همین راستا باید رشته‌های جدید جامعه‌محور، ایجاد کرد».

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد:‌«این نکته را هم باید جدی گرفت که تحول را ابتدا دانشگاه از خودش شروع کند و بعد سراغ تحول‌خواهی در جامعه برود».

دکتر علی نظری ادامه داد:‌«رشته‌های تحصیلی جدید بایستی پیوست اشتغال داشته باشندو این بخشی از تحول آموزشی مدنظر وزارت علوم است».

دکتر نظری بیان کرد: «دانشگاه باید بتواند راهکارهای علمی و عملیاتی مشکلات محلی و بومی را به مدیران اجرایی ارائه کند و البته نگاه جهانی و فراملی هم داشته باشد».

رئیس دانشگاه لرستان، تصریح کرد:‌«علم و دانش در اسلام و تفکر توحیدی در نهایت باید باعث ارتقای کمال و فضیلت در جامعه بشود و شناخت انسان را نسبت به خالق هستی، افزایش بدهد».

اولین موفقیت در این سطح

دکتر امیرقاسم غضنفری‌مطلق، رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان نیز در این نشست توضیح داد که این اولین بار است که دانشگاه لرستان در این سطح موفقیت کسب کند و دکتر امین جمشیدی، در جمع پنج پژوهشگر برجسته جوان کشور قرار بگیرد.

دکتر غضنفری‌مطلق از دکتر جمشیدی به خاطر زحمات و اقدامات انجام شده قدردانی کرد.

رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان، پرونده علمی دکتر جمشیدی را یک پرونده پُربار و موفق دانست.

جایزه ابوریحان بیرونی یک جایزه معتبر ملی است

دکتر امین جمشیدی، عضو هیئت علمی زمین‌شناسی دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان و پژوهشگر برجسته جوان علوم پایه سال 1402 کشور در این نشست در سخنانی گفت: «فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران هر سال در بخش‌های گوناگون از جمله علوم پایه، برترین‌ها را با توجه به دستاوردها و فعالیت‌های انجام شده علمی، انتخاب می‌کند و جایزه ابوریحان بیرونی یک جایزه معتبر در سطح کشور (ملی) است».

دکتر جمشیدی تشریح کرد: «کارگروه تخصصی و اساتید برجسته، دستاوردها را بررسی می‌کنند و بعد افراد شاخص را انتخاب می‌کنند».

وی افزود: «این موفقیت علمی مهم فقط متعلق به بنده نیست؛ این مهم است که این موفقیت برای دانشگاه لرستان است؛ زیرا هر سال این موفقیت توسط دانشگاه‌های تراز یک کشور کسب شده است و امسال شاهد هستیم که دانشگاه لرستان در این فهرست قرار گرفته است».

پژوهشگر برجسته جوان علوم پایه کشور (زمین‌شناسی)، اظهار داشت: «این یک موفقیت مهم ملی برای استان لرستان است که یک عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان توانسته است جایزه معتبر ابوریحان بیرونی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی را کسب کند».

دکتر امین جمشیدی، تصریح کرد: «چاپ سه کتاب با نویسندگی مستقل بنده در انتشارات دانشگاه لرستان، تعداد 35 مقاله ISIدر ژورنال‌های مختلف از جمله ژورنال‌های باکیفیت، 29 مقاله در مجلات داخلی، بیش از 63 مقاله ارائه شده در همایش‌ها، 12 طرح پژوهشی، 20 پایان‌نامه‌ به‌عنوان استاد راهنما و استاد مشاور و ... از جمله برخی مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های علمی، پژوهشی اینجانب است که البته نگاهم این است نام و اسم دانشگاه لرستان در سطح ملی و فراملی، مطرح شود».

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۳/۲۰ - ۱۵:۴۱
۷۵۲ بازدید