اخبار

افتتاح فاز اول موزه جانورشناسی دانشگاه لرستان با حضور رئیس این دانشگاه

۱۴۰۲/۱۲/۲۲

فاز اول موزه جانورشناسی دانشگاه لرستان که طرح نهایی آن از نوع باغ ـ موزه است با حضور رئیس این دانشگاه افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، روز سه‌شنبه، 22 اسفندماه سال جاری با حضور دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مجید مؤیدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، دکتر مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، دکتر علی میر، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان، دکتر غلام‌حسین حسینی، رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، دکتر علی نوری، مدیر مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان، ناهید شرفی، مدیر کتابخانه مرکزی این دانشگاه، دکتر علی غلامی‌فرد، مدیر موزه مذکور، دکتر علی فرمانی، رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان، حسین سهرابی، مشاور رئیس دانشگاه لرستان در امور ایثارگران و برخی اعضای هیئت علمی این دانشگاه، فاز نخست این موزه واقع در ساختمان کتابخانه مرکزی دانشگاه لرستان که در نهایت طرح آن از نوع باغ ـ موزه است، افتتاح شد.

در این آیین، رئیس دانشگاه لرستان در سخنان کوتاهی تشریح کرد ایجاد این‌گونه زیرساخت‌ها در راستای توجه هرچه بیشتر به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه لرستان است.

در این آیین، دکتر غلامی‌فرد توضیح داد که نمونه‌‌های جانوری ارزشمند در این موزه نگه‌داری خواهند شد.

وی تشریح کرد با اقدامات خوبی که برای کاشت نهال در زمین جنب کتابخانه مرکزی دانشگاه لرستان صورت گرفته است در آینده شاهد یک باغ در این منطقه خواهیم بود که می‌توان بخشی از این باغ را به پروژه اختصاص داد.

دکتر غلامی‌فرد، بیان کرد: «در حال حاضر فاز نخست این پروژه در طبقه هم‌کف کتابخانه مرکزی دانشگاه لرستان قرار دارد که جا دارد علاوه بر رئیس محترم دانشگاه لرستان، از معاونت محترم پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان و مدیریت محترم کتابخانه مرکزی دانشگاه به‌خاطر همکاری سپاس‌گزاری کنم».

وی اظهار داشت:‌ «چشم‌انداز نهایی تقویت فرهنگ حفاظت از محیط زیست است؛ در این زمینه در صورت محقق شدن طرح نهایی، باغ و موزه مذکور، ظرفیت گردشگری و درآمدزایی برای دانشگاه نیز خواهد داشت».

مدیر موزه تصریح کرد: «موزه در بخش پژوهش‌ها و تحقیقات نیز کاربرد اثرگذار برای دانشجویان خواهد شد که خود به نفع تقویت زیرساخت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه است».

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۲/۲۲ - ۲۰:۱۵
۳۴۸ بازدید