اخبار

نشست برنامه‌ریزی برای آغاز به کار «مرکز هوش محاسباتی و علوم داده» دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۳/۰۳/۲۲

نشست برنامه‌ریزی و تبادل نظر برای آغاز به‌کار «مرکز هوش محاسباتی و علوم داده دانشگاه لرستان» با حضور دکتر علی نظری، رئیس این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست که روز سه‌شنبه، 22 خردادماه سال جاری در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد دکتر امیرقاسم غضنفری‌مطلق، رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان در سخنانی از کارکردهای مرکز مذکور، توضیحاتی ارائه کرد: «رفع نیازهای آموزشی و پژوهشی مرتبط با مشکلات و معضلات مرتبط با علم داده و هوش محاسباتی در جامعه به‌ویژه در بخش‌های طرح و توسعه، کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و بازرگانی، ارائه خدمات از طریق نظارت، مشاوره و اجرای طرح‌های تحقیقاتی درون و برون دانشگاهی، همکاری در اجرای طرح‌های ملی مراکز آماری و علوم داده کشور، برگزاری کارگاه‌های مختلف برای پژوهشگران، دانشجویان، مدیران و سایر کاربران، تحلیل پرسش‌نامه و نرم‌افزارهای به‌روزی آماری و ... از جمله مهم‌ترین کارکردهای مرکز خواهد بود».

مرکز هوش محاسباتی و علوم داده دانشگاه لرستان زیرمجموعه دانشکده علوم پایه این دانشگاه است.

در نشست مربوط به برنامه‌ریزی برای آغاز به فعالیت مرکز، اعضای هیئت علمی متخصص در ریاضی، علوم کامپیوتر و آمار دانشگاه لرستان حضور داشتند و دیدگاه‌های خود را مطرح نمودند.

رئیس دانشگاه لرستان (دکتر علی نظری) نیز پس از شنیدن دیدگاه‌های حاضران، ایجاد این مرکز را اقدامی بسیار مثبت و ارزشمند دانست و قول مساعد داد حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم برای آغاز فعالیت مرکز، صورت گیرد.

گزارش تصویری

۱۴۰۳/۰۳/۲۲ - ۲۱:۲۶
۲۴۴ بازدید