اخبار

نخستین نشست «سال بین‌المللی علوم پایه برای توسعه پایدار» برگزار شد

۱۴۰۱/۰۳/۱۲

نخستین نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی برنامه‌های استانی «سال بین‌المللی علوم پایه برای توسعه پایدار»، با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، سال 2022 میلادی از سوی سازمان علمی و فرهنگی یونسکو با نام «سال بین‌المللی علوم پایه برای توسعه پایدار»، نام‌گذاری شده است.

به همین مناسبت، نخستین نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های استانی این سال، با حضور دکتر مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان و دکتر امیرقاسم غضنفری، رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان و جمعی از مدیران گروه‌های مختلف آموزشی در حوزه ریاست دانشکده علوم پایه، برگزار شد.

دکتر کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان در این نشست گفت:«دانشگاه اثرگذار، دانشگاهی است که در جامعه، نقش مهمی برای حرکت کردن در مسیر توسعه‌ی پایدار، ایفاء کند».

دکتر کرم‌پور، افزود:«نقش رشته‌های مختلف دانشکده علوم پایه در رسیدن به پیشرفت و توسعه‌ی پایدار در هر جامعه‌ای، زیربنایی است و به همین علت سال 2022 میلادی، با این موضوع، نام‌گذاری شده است».

وی، توضیح داد:«وقتی از مفهوم توسعه و پیشرفت پایدار سخن گفته می‌شود یکی از اجزای مهم تحقق آن، این است که ارتباط بین نهاد دانشگاه با بخش‌های مختلف جامعه، به‌ویژه بخش‌های تولیدی و صنعتی، یک ارتباط مستمر، پایدار و کاربردی باشد».

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، بیان کرد:«در همین راستا، تلاش می‌کنیم برنامه‌های مختلف استانی ویژه‌ی شعار سازمان یونسکو که یک شعار جهانی است، به بهترین شکل ممکن، توسط دانشگاه لرستان با محوریت دانشکده علوم پایه، اجرا شوند».

دکتر امیرقاسم غضنفری‌مطلق، رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان در این نشست گفت:«باتوجه به قدمت تأسیس دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان که قدیمی‌ترین دانشکده است خوشبختانه، دانشکده علوم پایه در زمینه‌ی تولید مقالات و تربیت دانشجویان متخصص و متعهد، جایگاه ارزشمندی دارد».

دکتر غضنفری‌مطلق، تشریح کرد:«اهمیت و اثرگذاری علوم پایه تا آنجاست که سال 2022 میلادی از سوی سازمان بین‌المللی علمی و فرهنگی یونسکو به‌عنوان سال بین‌المللی علوم پایه برای توسعه‌ی پایدار، نام‌گذاری شده است».

وی، تصریح کرد:«خوشبختانه دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان در زمینه‌ی توانمندی اعضای هیئت علمی و دانشجویان، دارای ظرفیت‌های مناسبی است که بایستی با گسترش همکاری‌های برون‌دانشگاهی، از این ظرفیت علمی و نخبگانی، برای کاهش مشکلات استانی و ارتقای شاخص‌های توسعه‌ی پایدار استانی، استفاده شود».

گفتنی است در این نشست، تعدادی از مدیران گروه‌های آموزشی و سایر اعضای حاضر در نشست، دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را در راستای تقویت هماهنگی و برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای برنامه‌های استانی «سال بین‌المللی علوم پایه برای توسعه‌ی پایدار»، بیان کردند.


۱۴۰۱/۰۳/۱۲ - ۱۲:۳۴
۲۷۱ بازدید