اخبار

گامی دیگر در مسیر پیشرفت دانشگاه لرستان/ دستور تأسیس دانشکده شیمی صادر شد

۱۴۰۱/۰۶/۱۶

دکتر علی نظری، دستور تأسیس دانشکده شیمی دانشگاه لرستان را که از مطالبات دیرینه و مهم اعضای هیئت علمی و کارکنان گروه شیمی دانشگاه بود و مجوز تأسیس آن به تصویب هیئت امنای دانشگاه لرستان رسیده بود صادر کرد و مسئولیت راه‌اندازی این دانشکده به دکتر عابدین زبردستی (با مرتبه علمی استاد تمام شیمی معدنی) سپرده شد. به این ترتیب، گروه شیمی دانشگاه لرستان به دانشکده ارتقاء یافت.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان،گروه شیمی دانشگاه لرستان با قدمتی پیش‌تر از تبدیل مجتمع آموزش عالی لرستان به دانشگاه لرستان و با استعداد کنونی بیش از 30 نفر کادر علمی(هیئت علمی و کارکنان)، حدود ۶۰۰ دانشجوی در حال تحصیل و بیش از ۲۴۰۰ دانش‌آموخته در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و امکانات و تجهیزات آموزشی و تحقیقاتی در قالب 4 گروه آموزشی و پژوهشی به روز، قدیمی‌ترین گروه آموزشی از زمان ایجاد ظرفیت آموزش عالی در استان لرستان است.

کادر علمی و استادان برجسته و صاحب نام، این گروه را در زمره مجموعه‌های علمی، پژوهشی برتر کشور قرار داده است.

فعالیت‌های علمی و پژوهشی گروه شیمی دانشگاه لرستان در مجامع علمی بین المللی نیز دارای اعتبار و مرجعیت قابل تحسین است. مجموعه ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل این بخش از دانشگاه می‌طلبید که به سطح دانشکده ارتقاء یافته تا در ترازی بالاتر از قابلیت‌ها و شایستگی‌های خود بهره‌برداری نماید.

اگرچه این مطالبه در سال‌های پیش محقق شد، لکن به جامه عمل در نیامده و در حد مجوز تأسیس و تصویب ساختار، توسط هیئت امنای دانشگاه لرستان، معطل ماند.

اکنون، به حول و قوه الهی و به یمن استقرار دولت جهادی و مردمی سیزدهم، یکی دیگر از مصادیق باورمندی این دولت به «ما می‌توانیم» و منویات مقام معظم رهبری (حفظه‌الله تعالی)، باور به توانمندی فرزندان ایران اسلامی در دانشگاه لرستان تحقق یافت و دستور تأسیس دانشکده شیمی دانشگاه لرستان توسط رئیس محترم دانشگاه، جناب آقای دکتر نظری، صادر و مسئولیت راه‌اندازی و پیگیری امور مربوطه به جناب آقای پروفسور عابدین زبردستی از خانواده معزز شهدا و استاد شیمی معدنی سپرده شد.

ضمن تبریک به اعضای هیئت علمی، کادر اداری و آموزشی دانشکده شیمی و آرزوی توفیق هر چه بیشتر برای دانشکده‌ علوم پایه با آرایش جدید، این قدم شایسته و ارزشمند در مسیر توسعه و گسترش دانشگاه لرستان را به همه دانشگاهیان استان و جامعه علمی کشور تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم.

اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان


۱۴۰۱/۰۶/۱۶ - ۱۱:۰۸
۵۰۸ بازدید