اخبار

رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان در سمینار ریاضی و کاربردهای آن: هزینه‌بَربودن پژوهش‌ها و تحقیقات از مشکلات مهم رشته های علوم پایه است

۱۴۰۲/۰۲/۱۳

رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان در بیست و پنجمین سمینار ریاضی و کاربردهای آن گفت: «یکی از مسائل و مشکلات مهم رشته‌های علوم پایه، هزینه‌بَربودن پژوهش‌ها، تحقیقات، تجهیزات و مواد آزمایشگاهی است و مسئله دیگر، این است که دستاوردهای ناشی از پژوهش‌های علوم پایه، به‌ویژه ریاضی، دیربازده هستند و زودبازده نیستند».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر امیرقاسم غضنفری مطلق، در آیین آغاز این سمینار که چهارشنبه، 13 اردیبهشت‌ماه در دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار شد تشریح کرد: «یکی دیگر از مشکلات، اقبال کم والدین و دانش‌آموزان به رشته ریاضی و حتی رشته‌های علوم پایه است؛ این هم ممکن است به علت نبود علاقه‌مندی به رشته ریاضی باشد یا نبود امنیت شغلی کافی در آینده نیز در این زمینه، اثرگذار است».

دکتر غضنفری‌مطلق افزود: ««در طبقه‌بندی علوم پایه، ریاضیات در طبقه اول قرار دارد و بعد فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و زمین‌شناسی قرار دارند که این، گویای اهمیت جایگاه ریاضی است».

وی بیان کرد: «هرچقدر در ریاضی سرمایه‌گذاری کنیم خود به خود به گسترش و توسعه سایر رشته‌های علوم پایه نیز کمک کرده‌ایم».

رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان اظهار داشت: ««از دبیران و دانش‌آموزان دعوت شده است در کارگاه‌های این سمینار برای کاهش چالش‌های حوزه ریاضی استان شرکت کنند».

دکتر غضنفری‌مطلق ادامه داد: ««تعداد 131 مقاله به بیست و پنجمین سمینار آنالیز ریاضی و کاربردهای آن به میزبانی دانشگاه لرستان، فرستاده شد که تعداد 97 مقاله به عنوان سخنرانی و 17 مقاله به‌عنوان پوستر، در این سمینار عرضه می‌شوند».

وی توضیح داد: ««خوشبختانه اساتید داخل و خارج کشور از این سمینار استقبال کرده‌اند و مقالات مختلفی به سمینار ارسال شده است».

رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان افزود: «در سمینار آنالیز ریاضی و کاربردهای آن، اساتید، محققان، پژوهشگران و دانشجویان، دستاوردهای خود را به اشتراک می‌گذارند تا هم‌افزایی، رشد و توسعه پژوهش در آنالیز ریاضی، بیشتر شود».

وی در بخش دیگری از سخنانش، مختصری از تاریخچه سمینار آنالیز ریاضی و کاربردهای آن، ارائه کرد.

همچنین، دکتر غضنفری، یاد و خاطره پروفسور زنده‌یاد مریم میرزاخانی را گرامی داشت.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۲/۱۳ - ۱۴:۱۱
۲۹۴ بازدید