اخبار

دانشکده های علوم پایه و شیمی دانشگاه لرستان نشست مناسبتی ایام فاطمیه (س) را برگزار کردند

۱۴۰۲/۰۹/۲۱

در آستانه فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، نشست مناسبتی ایام فاطمیه (س)، با سخنرانی سیدمحمد شاهرخی (قاری ممتاز بین المللی) و دکتر سعید محمدزاده، معاون پشتیبانی دانشگاه لرستان، توسط دانشکده های علوم پایه و شیمی دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست مناسبتی که صبح روز سه شنبه، 21 آذرماه با حضور دکتر غضنفری مطلق، رئیس دانشکده علوم پایه، دکتر زبردستی، رئیس دانشکده شیمی دانشگاه لرستان، حسین سهرابی، مشاور رئیس دانشگاه لرستان در امور ایثارگران، دکتر ایرج محمدی، مدیر امور اداری دانشگاه لرستان، جمعی از اعضای هیئت علمی و یاوران علمی دانشکده های علوم پایه و شیمی دانشگاه لرستان برگزار شد ابتدا سیدمحمد شاهرخی، قاری ممتاز بین المللی قرآن کریم، مفاهیم مرتبط با درس های اخلاق را با استناد به برخی آیات قرآن کریم، تبیین کرد.

سپس، دکتر سعید محمدزاده، در سخنانی، گفت: «معرفت حضرت فاطمه زهرا (س) هنوز در هر مکانی به صورت کامل شناخته و عرضه نشده است؛ حضرت فاطمه زهرا (س) تحول عظیمی در جهان اسلام ایجاد کرد».

دکتر محمدزاده توضیح داد: «همانگونه که می دانیم پیامبر گرامی اسلام (ص)، به عنوان خاتم رسل دختری تقدیم به جهان کرد که همیشه نامش، هر سال در دو دهه به یاد ملت های مختلف می آید که لازم است صفات و ویژگی های این بانوی بزرگ را بیان کنیم».

وی تشریح کرد: «بعد از اینکه به هرحال پیامبر گرامی اسلام (ص) به عنوان سرور کائنات و خاتم رسل دعوتش را برای اسلام بیان کرد یکی از اتفاقات جالبی که ایجاد شد وجود پربرکت دختر عزیزشان است که ائمه (علیهم السلام) به عنوان معصومین به این بانوی بزرگ متصل هستند؛ این نشان می دهد منشاء تمام خیرات و برکات که ما از ائمه (علیهم السلام) داریم منشاء بازمی گردد به حضرت فاطمه زهرا (س)».

معاون پشتیبانی دانشگاه لرستان ادامه داد: «آن بانوی بزرگ با رفتارها و خصائص بلندی که داشت توانست یک آرمان بزرگ ایجاد کند که همه از ایشان تبعیت کنند».

دکتر سعید محمدزاده افزود: «همسرداری، حجاب، تدین، تبعیت از ولایت و آراستگی به صفات و ویژگی های خاص الهی از خصوصیات حضرت فاطمه (س) است و شأن و جایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) بسیار بالاست».

دکتر محمدزاده ادامه داد: «نمونه دیگر، حضرت زینب (س) است؛ اگر حضرت زینب (س) نبود تمام جانفشانی های واقعه کربلا روایت نمی شد و نسل به نسل منتقل نمی شد».

وی بیان کرد: «امیدوارم ما همگی بتوانیم روز به روز شناخت خود از حضرت فاطمه زهرا (س) را بیشتر کنیم».

گزارش تصویری
گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۹/۲۱ - ۱۴:۱۴
۵۳۱ بازدید