اخبار

معاون استاندار لرستان: ظرفیت بالای علمی استان باعث شد اولین کنفرانس ملی دفاع زیستی با محوریت دانشگاه لرستان برگزار شود

۱۴۰۲/۱۱/۲۶

دکتر احسان یاوری، معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار لرستان، در سخنانی در اولین کنفرانس ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم، به‌میزبانی دانشگاه لرستان، گفت: «ظرفیت بالای علمی استان لرستان باعث شد سازمان پدافند غیرعامل کشور پذیرفت اولین کنفرانس ملی دفاع زیستی در استان لرستان با محوریت دانشگاه لرستان برگزار شود».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر یاوری در این کنفرانس که آیین افتتاح آن روز چهارشنبه 25 بهمن‌ماه سال جاری در سالن اجتماعات شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد تشریح کرد: «همه ما در هر جایگاهی که هستیم باید قدر ظرفیت‌های مهم و ارزشمند علمی استان لرستان را بدانیم».

وی اظهار داشت: «استان لرستان در حوزه‌های گوناگون علمی، دانشگاهی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی و ... دارای ظرفیت‌های مهمی است».

معاون سیاسی استاندار لرستان افزود: «کنفراس دفاع زیستی، فقط از نوع ملی نیست؛ زیرا مهمانان خارجی هم در آن حضور دارند؛ بنابراین ظرفیت این کنفرانس از نوع بین‌المللی است».

دکتر احسان یاوری ادامه داد: «وقتی انقلاب اسلامی با آرمان‌های استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی رخ داد باعث شد دشمنان استقلال ایران چشم طمع به ایران داشته باشند و تلاش کنند با روش‌های گوناگون به نظام جمهوری اسلامی ایران و کشور آسیب بزنند».

وی اظهار داشت: «انقلاب اسلامی ایران باعث قطع دست بیگانگان از کشور شد و همین باعث شده است آن‌ها مداوم دشمنی و توطئه‌چینی کنند».

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار لرستان تصریح کرد: «دشمن القا می‌کند که با مردم ایران دشمنی ندارد در صورتی که اقدامات آن‌ها همانند تحریم و برخی اقدامات خرابکارانه در زیرساخت‌ها نشان می‌دهد دشمنی دشمن، با مردم ایران اسلامی است».

دکتر احسان یاوری تأکید کرد: «موضوع جنگ شناختی و روانی و جنگ نرم یک موضوع بسیار مهم است؛ زیرا دشمن در این جنگ تلاش می‌کند شناخت مردم را تغییر بدهد».

وی توضیح داد: «دشمن براساس موضوع بیوتروریسم تلاش کرده و می‌کند به زیرساخت‌های زندگی مردم ما آسیب بزند و شرایط زندگی مردم را دچار سختی و مضیقه بکند».

معاون استاندار لرستان و رئیس پیشین دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) ادامه داد: «جنگ دشمن با ما یک جنگ همه‌جانبه است و هدف اصلی آن، ضربه‌زدن به زندگی و معیشت مردم و ایجاد و گسترش نارضایتی است».

دکتر احسان یاوری بیان کرد: «بدانیم و بدانید که دشمن همواره در کمین برای حمله است و در مقابل باید برنامه‌های علمی و راهکارهای علمی برای تقویت و ارتقای دفاع زیستی را تقویت و گسترش داد».

وی تصریح کرد: «دشمن حتی دست به ترور و شهادت جمعی از دانشمندان ما همچون شهید فخری‌زاده در سال‌های گذشته زد که این خود گویای ماهیت تروریستی دشمن است و ما باید روز به روز آمادگی و هوشیاری و آگاهی خویش را ارتقاء بدهیم».

دکتر احسان یاوری افزود: «ما باید تلاش کنیم با سلاح علم در برابر تهدیدات دشمنان، روز به روز قوی‌تر شویم و این دستور قرآن کریم است».

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان در بخش دیگری از گفته‌هایش، به این نکته اشاره کرد که انتخابات یک آزمون بزرگ برای حضور مردم در صحنه است.

وی خواستار شد همه اقشار مردم استان لرستان به‌ویژه اعضای هیئت علمی و دانشجویان در انتخابات اسفندماه امسال، حضور حداکثری داشته باشند و دیگران را هم به حضور و مشارکت حداکثری دعوت کنند.

81


۱۴۰۲/۱۱/۲۶ - ۲۰:۳۹
۲۵۲ بازدید