اخبار

جلسه هم اندیشی مدیریت و کارکنان دانشکده برگزار شد

۱۳۹۳/۱۱/۰۸

با حضور رئیس، معاون و جمعی از کارکنان دانشکده جلسه هم اندیشی به منظور تقویت فضای همدلی، تبیین اهداف و وظایف، بیان پیشنهادات، انتقادات و انتظارات امروز چهارشنبه هشتم بهمن ماه از ساعت هشت ونیم به مدت دو ساعت در حوزه ریاست دانشکده تشکیل گردید. 

  در ابتدای جلسه کیومرث مرادی مسئول امور عمومی دانشکده؛ پس از دورود و سلام بر محمد و آل محمد (ص) با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر توضیحات مختصری را در خصوص اهداف جلسه ارائه کردو سپس از رئیس دانشکده جهت بیان دیدگاهها دعوت نمودند.

 رئیس دانشکده علوم پایه با تبریک ایام ولادت امام حسن عسگری (ع) و هم چنین فرا رسیدن دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی از مدیریت سابق جناب آقای دکتر منصور پناه به دلیل زحمات و خدمات ایشان در طول دوره تصدی مسئولیت در دانشکده تقدیرو تشکر نمود. 

دکتر دادستانی همچنین با تسلیت درگذشت عضو هیئت علمی دانشکده فنی مهندسی مرحوم دکتر رحیمی نسب با ذکر صلواتی جهت شادی روح ایشان از درگاه ایزد منان برای این استاد فقید طلب آمرزش نمود.

رئیس دانشکده علوم پایه در ادامه از آقای دکتر قاسمی بخاطر تقبل مسئولیت معاونت دانشکده تقدیر نمود و بر لزوم هماهنگی پرسنل با معاونت دانشکده در امور تعیین شده از طرف  حوزه ریاست تاکید کردند.  همچنین ایشان برگزاری مطلوب امتحانات پایانی ترم اول را مرهون زحمات و تلاشهای دلسوزانه و تعهد کاری پرسنل دانستند و ازهمه دست اندرکاران امتحانات قدردانی  نمودند. وی در ادامه از معاونت دانشکده و پرسنل درخواست نمود تا به بیان نقطه نظرات کارشناسی بپردازند.

دکتر قاسمی معاون دانشکده نیز با تبریک مناسبت ها و ایام پیروزی انقلاب اسلامی خواستار تعامل بیشتر کارکنان و وحدت رویه در امور محوله بخصوص مسائل آموزشی گروههای آموزشی گردید، ایشان همچنین در ادامه تدوین روند مشخص و یکسان برای امور آموزشی را از جمله انتظارات خود برشمردند و  خواستار ترسیم فلوچارت و گردش کار برای راهنمایی بهتر مراجعین و اطلاع رسانی از طریق سایت دانشکده گردیدند.

در ادامه جلسه کارشناسان گروهها و پرسنل اداری دانشکده به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند که مهمترین موارد مطرح شده به شرح ذیل می باشند:

- ضرورت تعامل بیشتر اداره کل آموزش دانشگاه با کارشناسان گروههاو محول شدن برخی از امورات به اداره کل آموزش

-  ضرورت تسریع در تامین تجهیزات اداری اولیه  مورد نیاز گروهها

- اعمال نظارت بیشتر بر واحد انتشارات بخش خصوصی دانشکده به ویژه نظم و انضباط کاری این واحد

-  بکارگیری و تدوین سیستم ارزیابی جهت اعمال تشویق و تنبیه و ارتقاء انگیزش شغلی در کارکنان

- برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت به دلیل نیاز جدی پرسنل با اتکاء به نیاز سنجی تخصصی

- تقسیم عادلانه بودجه های جاری و تجهیزاتی دانشکده به تناسب دانشجویان، اعضاء هیئت علمی، تعداد رشته هاو امکانات موجود

-  ضرورت تصمیم گیری جدید در خصوص مرکز رایانه و سالن مطالعه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری

-  ضرورت بازنگری در وظایف کارشناسان گروهها به دلیل استرس و فرسودگی شغلی بیش از حد معمول (ناشی از تعدد و تنوع امورات محوله)

 دکتر دادستانی در ادامه ضمن جمعبندی مطالب ارائه شده اظهار داشت: ما  هر شبانه روز یک سوم وقتمان را در محیط کار مشغولیم لذا بایستی تدابیری بکار گرفته شود تا بارعایت قانون و موازین با همدلی و انجام امورات بر اساس شرح وظایف و البته با مکمل همدیگر بودن از فضای کارمان لذت ببریم؛ در غیر اینصورت استرس های شغلی علاوه بر اینکه محیط کار را به محیطی خستگی آور تبدیل میکنندباعث می شوندتا فضای خانوادگی و اعضاء خانواده هایمان از خستگی و ناراحتی های شغلی ما آسیب ببینند و در این میان عمده استرس ها مربوط به افراد کم کار و ایامیست که بنا به دلایلی کمتر کار میکنیم چرا که کم کاری ما را طبیعتاً بایستی دیگر همکارانمان جبران نمایند و نمونه ای از این کم کاری ها راهنمایی های ناقص و یا بعضاً نادرست مراجعه کنندگان و ارجاع  غیر ضروری آنها به حوزه ریاست و واحد های ستادی با وجود سیستم اتوماسیون اداریست.

وی همچنین به خاص بودن مخاطبین در فضای دانشگاهی و دانشکده اشاره نمود و پاکی، جوانی، سرعت در یادگیری و الگوپذیری را از ویژگی های قشر دانشجو ذکر نمود و تامین فضایی آموزنده توام با آرامش را از ضروریات فضای اداری دانشکده علوم  دانست و در ادامه بر ضرورت برگزاری جلسات هماهنگی داخلی توسط واحدهای زیر مجموعه و همچنین برگزاری کلاسهای آموزشی کوتاه مدت دو ساعته در فضای داخلی دانشکده جهت انتقال تجربیات، توجه به ایام کاری  و هماهنگی مرخصی ها در ایامی همچون برگزاری امتحانات و همچنین انجام مکاتبات اداری با خارج از دانشکده صرفاً با امضاء رئیس و معاون دانشکده تاکید نمودند.

دکتر دادستانی در پایان ضمن ابراز امیدواری برای برگزاری منظم این جلسات در آینده مجدداً از زحمات کارکنان و حضور فعال در این جلسه قدردانی نمودند./ا.ا/

مشاهده گزارش تصویری جلسه


۱۳۹۳/۱۱/۰۸ - ۰۰:۰۰
۱۷۰۰ بازدید